System SRS (Supplementary Restraint System), obejmujący poduszki powietrzne i napinacze pasów, to jeden z najważniejszych elementów biernego bezpieczeństwa w samochodzie. Po stłuczce, nawet jeśli nie doszło do wystrzelenia poduszek, system SRS może działać nieprawidłowo z kilku powodów. Najczęstszą przyczyną są uszkodzenia czujników zderzeniowych, które mogły ulec rozkalibrowaniu, przemieszczeniu lub uszkodzeniu mechanicznemu w wyniku uderzenia. Uszkodzenie sterownika SRS, który odpowiada za analizę sygnałów z czujników i uruchamianie elementów wykonawczych, również może prowadzić do błędów systemu. Przerwane przewody, rozłączone wtyczki lub zwarcia w instalacji elektrycznej, szczególnie w okolicach foteli, słupków czy deski rozdzielczej, często są skutkiem nawet niewielkiej kolizji. Przepalone bezpieczniki, uszkodzona taśma zwijacza poduszki w kierownicy lub wadliwa instalacja elektryczna to kolejne możliwe źródła problemów. Po stłuczce system SRS może również sygnalizować błąd z powodu chwilowego spadku napięcia w instalacji lub odłączenia akumulatora podczas naprawy. W każdym przypadku świecąca się kontrolka SRS wymaga natychmiastowej diagnostyki komputerowej – tylko wtedy można precyzyjnie określić przyczynę problemu i zapewnić pełną ochronę podczas kolejnego zdarzenia drogowego. Ignorowanie błędów systemu SRS po stłuczce to poważne ryzyko dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.
Strona główna Systemy bezpieczeństwa i asystencia Jakie są przyczyny nieprawidłowego działania systemu SRS po stłuczce?