Nowoczesne samochody wyposażone są w kilka rodzajów szyb, których dobór wynika z wymagań bezpieczeństwa, komfortu i technologii pokładowych. Najważniejsze z nich to: 1) Szyby hartowane – najczęściej stosowane w drzwiach bocznych i tylnej klapie. Po rozbiciu rozpadają się na drobne, nieostre kawałki, minimalizując ryzyko obrażeń; 2) Szyby laminowane – budowa warstwowa, minimum dwie tafle szkła połączone przezroczystą folią PVB lub innym laminatem. Po rozbiciu pozostają zwarte dzięki folii i są powszechnie używane jako przednie szyby, coraz częściej także jako boczne (w pojazdach premium i dostawczych); 3) Szyby z powłokami funkcyjnymi – termoizolacyjne, UV-protect, atermiczne, hydrofobowe, podgrzewane lub z osłoną akustyczną laminowaną. Ich zadaniem jest zwiększenie komfortu cieplnego, tłumienie hałasu, poprawa widoczności czy ułatwienie odmrażania; 4) Szyby elektrochromatyczne i „privacy glass” – przyciemniane fabrycznie lub regulowane prądem; stanowią dodatkowe zabezpieczenie prywatności i komfortu; 5) Szyby zintegrowane z elektroniką – czujniki deszczu, światła, kamery ADAS czy wyświetlacze przezierne HUD – coraz częściej fabrycznie mocowane do szyb, wymagają odpowiedniej kalibracji po wymianie. Coraz więcej aut posiada połączenie kilku typów szyb: np. laminowaną szybę przednią z UV i akustyczną powłoką oraz tylne szyby hartowane i przyciemniane. Zastosowanie różnych technologii pozwala zwiększyć bezpieczeństwo, komfort termiczny, obniżyć poziom hałasu w kabinie oraz wzmocnić ochronę antywłamaniową.