Klasyczne czujniki ABS to tzw. czujniki indukcyjne, które generują sygnał elektryczny w odpowiedzi na zmiany pola magnetycznego wywołane obrotem zębatki impulsowej zamontowanej na piaście koła. Sygnał ten jest analogowy i wymaga odpowiedniej interpretacji przez moduł sterujący ABS. Czujniki te są stosunkowo proste, odporne na zakłócenia i tanie w produkcji, ale mają ograniczoną precyzję i nie są w stanie rozpoznać kierunku obrotu koła. Cyfrowe czujniki ABS, zwane także czujnikami Halla, generują sygnał cyfrowy – prostokątny impuls o określonej częstotliwości, który jest łatwiejszy do przetwarzania przez nowoczesne systemy elektroniczne. Czujniki cyfrowe są bardziej precyzyjne, potrafią rozpoznawać kierunek obrotu koła, są mniej podatne na zakłócenia elektromagnetyczne i mogą pracować z większą liczbą systemów asystujących (np. ESP, kontrola trakcji, systemy start-stop). Współczesne samochody coraz częściej wyposażane są w cyfrowe czujniki ABS, które zapewniają szybszą i dokładniejszą reakcję systemu, lepszą integrację z innymi układami bezpieczeństwa oraz możliwość diagnozowania usterek na poziomie pojedynczego koła. Różnice w budowie i działaniu czujników wpływają na sposób diagnostyki, naprawy i wymiany – czujniki cyfrowe wymagają często specjalistycznych narzędzi do kalibracji i testowania.
Strona główna Systemy bezpieczeństwa i asystencia Jakie są różnice między klasycznymi a cyfrowymi czujnikami ABS?