Jakie są różnice między przegubami do automatu i manuala?

Przeguby napędowe do skrzyni automatycznej i manualnej mogą różnić się konstrukcją, wytrzymałością oraz sposobem przenoszenia obciążeń. W wielu modelach samochodów przeguby do automatu są zaprojektowane z myślą o większych momentach obrotowych i innych charakterystykach pracy – automaty często generują wyższy moment na koła przy niższych obrotach, co wymaga mocniejszych przegubów i innych materiałów. Przeguby do automatu mogą mieć inną liczbę zębów, średnicę, długość lub sposób mocowania, a także być wyposażone w dodatkowe uszczelnienia. W niektórych przypadkach różnice dotyczą także kompatybilności z systemami ABS lub czujnikami prędkości. W praktyce, przeguby do manuala bywają tańsze i prostsze w budowie, natomiast do automatu są droższe i bardziej wytrzymałe. Dobierając przegub, należy zawsze kierować się katalogiem producenta i numerem VIN, ponieważ zastosowanie niewłaściwego elementu może prowadzić do poważnych awarii układu napędowego.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: