Obsługa i serwis napędu AWD/4×4 w autach klasy premium (np. Audi, BMW, Mercedes, Land Rover) znacznie różni się od rozwiązań stosowanych w tańszych lub starszych pojazdach. Przede wszystkim w samochodach premium stosowane są zaawansowane, bardzo precyzyjnie skalibrowane układy – często pojawiają się aktywne sprzęgła wielotarczowe, elektronicznie sterowane blokady dyferencjałów, adaptacyjne rozdzielacze momentu oraz systemy torque vectoring. Serwisowanie takich pojazdów wymaga specjalistycznego oprogramowania diagnostycznego, wiedzy i doświadczenia z zakresu elektroniki oraz mechaniki precyzyjnej. Typowe różnice to: (1) konieczność korzystania z oryginalnych olejów, filtrów i podzespołów – zamienniki są często niewskazane ze względu na czułość układów; (2) konieczność regularnej adaptacji, aktualizacji oprogramowania, resetowania liczników serwisowych po każdej wymianie oleju, pompy lub sprzęgła; (3) serwisowanie systemów chłodzenia elementów napędu (np. osobne chłodnice rozdzielaczy czy aktywne chłodzenie sprzęgieł); (4) współpraca z systemami wspomagającymi, takimi jak dynamiczna kontrola trakcji, tryby jazdy off-road, personalizacja ustawień napędu wedle preferencji kierowcy; (5) większy nacisk na cykliczną diagnostykę komputerową, kontrolę aktualizacji map czujników i parametrów siły tarcia. W autoryzowanych serwisach premium diagnostyka często opiera się na indywidualnych profilach pojazdów, a czasochłonność i koszty napraw są znacznie wyższe niż w autach budżetowych. Odradzane są eksperymenty z tanią regeneracją podzespołów – uszkodzenie sterownika czy niewłaściwa kalibracja mogą pociągnąć za sobą poważne konsekwencje dla bezpieczeństwa i wartości pojazdu.