Przekaźnik baterii HV odpowiada za fizyczne rozłączanie i załączanie obwodu wysokonapięciowego pomiędzy baterią trakcyjną a napędem hybrydowym. Uszkodzenie tego elementu niesie za sobą poważne skutki dla funkcjonowania całego napędu. Przede wszystkim samochód może przestać się uruchamiać – sterownik nie jest w stanie połączyć baterii HV z inwerterem i silnikiem elektrycznym, w związku z czym auto może wyświetlić komunikaty „Check Hybrid System”, „Ready Not On” lub „No Start”. Może pojawić się również charakterystyczny klikający dźwięk spod tylnej kanapy, gdy przekaźnik nie może zewrzeć styków. W przypadku częściowych awarii przekaźnik czasem działa niestabilnie – zdarza się losowe rozłączanie napędu podczas jazdy, spadki mocy lub wejście systemu w tryb „limp mode”. Zaawansowane błędy (np. DTC P0AA6) mogą też skutkować natychmiastowym odcięciem jazdy elektrycznej w celu ochrony obwodów przed przepięciami i uszkodzeniem ogniw baterii. Uszkodzenie przekaźnika HV wymaga natychmiastowej naprawy — nie tylko blokuje korzystanie z napędu elektrycznego, ale może również prowadzić do przegrzewania styczników, uszkodzenia izolacji lub trwałego rozłączenia baterii, uniemożliwiając start lub ponowne uruchomienie pojazdu bez interwencji serwisu specjalistycznego.