Jazda z wypadającym zapłonem na jednym cylindrze to poważne zagrożenie dla całego silnika i układu wydechowego. Najbardziej odczuwalnym skutkiem jest natychmiastowa utrata mocy i nierówna praca silnika – auto traci przyspieszenie, szarpie, a reakcja na gaz staje się opóźniona. Wypadanie zapłonu skutkuje niepełnym spalaniem mieszanki, przez co niespalone paliwo trafia do układu wydechowego, gdzie może doprowadzić do przegrzania i uszkodzenia katalizatora oraz sondy lambda. Długotrwała jazda w takim stanie prowadzi do wzrostu emisji spalin, powstawania nagaru, a także do przeciążenia pozostałych cylindrów, które muszą pracować ciężej, by utrzymać moc silnika. Może to powodować ich szybsze zużycie, przegrzewanie i ryzyko awarii tłoków, zaworów czy pierścieni. W skrajnych przypadkach wypadający zapłon może doprowadzić do całkowitego unieruchomienia pojazdu, uszkodzenia głowicy lub tłoka, a nawet pożaru. Objawy to również intensywny zapach niespalonego paliwa, falowanie obrotów i wibracje całego pojazdu. Jazda z wypadającym zapłonem na jednym cylindrze jest nie tylko niebezpieczna, ale też bardzo kosztowna w skutkach – każda taka sytuacja wymaga natychmiastowej diagnostyki i naprawy.