Niedopasowanie sprzęgła do skrzyni biegów prowadzi do szeregu poważnych problemów eksploatacyjnych i mechanicznych. Jeśli tarcza sprzęgła ma zły wymiar, nie pasuje do wałka sprzęgłowego lub docisku, pojawiają się trudności z wrzucaniem biegów, ślizganie się sprzęgła, a nawet całkowity brak przenoszenia napędu. Zbyt gruba tarcza może uniemożliwiać pełne rozłączenie sprzęgła, powodując efekt „ciągnięcia” auta mimo wciśniętego pedału. Z kolei zbyt cienka tarcza lub niewłaściwy docisk prowadzi do ślizgania się sprzęgła już przy niewielkim obciążeniu. Niedopasowane sprzęgło może także generować nietypowe dźwięki, drgania i przyspieszone zużycie łożyska oporowego. W dłuższej perspektywie grozi to uszkodzeniem synchronizatorów, wałka sprzęgłowego, a nawet pęknięciem tarczy sprzęgła. Montaż sprzęgła niezgodnego z zaleceniami producenta zawsze prowadzi do skrócenia żywotności całego układu napędowego i może być przyczyną kosztownych napraw.