Przebicie przewodu zapłonowego to jeden z najczęstszych problemów w układzie zapłonowym, który może prowadzić do szeregu niepożądanych objawów i poważnych konsekwencji dla pracy silnika. Przewód zapłonowy odpowiada za dostarczenie wysokiego napięcia z cewki zapłonowej do świecy, gdzie powstaje iskra inicjująca zapłon mieszanki. Kiedy dochodzi do przebicia, czyli uszkodzenia izolacji przewodu, napięcie „ucieka” do masy zamiast trafić do świecy. Skutkuje to brakiem zapłonu w danym cylindrze, co objawia się nierówną pracą silnika, szarpaniem, spadkiem mocy oraz trudnościami z uruchomieniem pojazdu. Przebicie przewodu może również prowadzić do powstawania zakłóceń elektrycznych, które zakłócają pracę innych systemów elektronicznych w samochodzie, w tym radia. W wyniku niesprawności przewodu, niespalona mieszanka paliwowo-powietrzna trafia do układu wydechowego, co może powodować uszkodzenie katalizatora i zwiększoną emisję spalin. Długotrwała jazda z przebitym przewodem obciąża także cewkę zapłonową, prowadząc do jej szybszego zużycia lub awarii. Objawy przebicia mogą nasilać się w wilgotnych warunkach, ponieważ wilgoć dodatkowo sprzyja przeskokom iskry na masę. Aby uniknąć poważniejszych problemów, należy regularnie kontrolować stan przewodów zapłonowych i wymieniać je na nowe w przypadku pierwszych objawów zużycia lub uszkodzenia.