Przeciążenie łożyska oporowego sprzęgła prowadzi do jego szybkiego zużycia i poważnych awarii. Najczęstszą przyczyną przeciążenia jest długotrwałe przytrzymywanie pedału sprzęgła wciśniętego (np. na światłach), jazda na półsprzęgle lub zbyt agresywne ruszanie. Objawy przeciążenia to głośne szumy, huczenie, terkotanie i stukanie dochodzące z okolic skrzyni biegów, które nasilają się podczas wciskania pedału sprzęgła. Z czasem pojawia się trudność z płynną zmianą biegów, a w skrajnych przypadkach nawet całkowite unieruchomienie pojazdu. Przeciążone łożysko może uszkodzić prowadnicę, widełki wysprzęglające, a nawet docisk i tarczę sprzęgła. Długotrwała jazda z uszkodzonym łożyskiem prowadzi do poważnych uszkodzeń skrzyni biegów i konieczności kosztownej naprawy. Aby uniknąć przeciążenia łożyska, należy unikać niepotrzebnego wciskania sprzęgła, stosować płynne ruszanie i wymieniać łożysko zawsze razem ze sprzęgłem.