Przerwanie komunikacji magistrali CAN (Controller Area Network) pomiędzy ECU airbag (SRS) a pozostałymi sterownikami auta wywołuje szereg negatywnych i niebezpiecznych konsekwencji. Pierwszym i najpoważniejszym objawem jest trwałe zapalenie kontrolki airbag/SRS, która sygnalizuje awarię systemu. W takiej sytuacji sterownik airbag automatycznie przechodzi w tryb ochronny i blokuje możliwość wyzwolenia jakiejkolwiek poduszki lub napinacza – w razie kolizji pasażerowie pozostają bez ochrony. Komunikaty o błędach pojawiają się także w innych systemach zależnych od CAN, np. ESP, ABS, systemach assistance czy centrali komfortu – rozłączony SRS powoduje z reguły kaskadę błędów. Następuje utrata funkcji samodiagnozy, brak możliwości odczytu lub kasowania kodów DTC przez OBD2, a także brak możliwości zakodowania nowych podzespołów (np. napinaczy czy mat obecności pasażera). Po dłuższym przerywaniu magistrali możliwa jest degradacja danych i niestabilna praca układu – objawia się to np. opóźnieniem reakcji czujników airbagów, niedziałającymi kontrolkami czy błędami komunikacji podczas przeglądu lub próby naprawy. Utrzymujący się brak komunikacji uniemożliwia przejście badania technicznego i w skrajnym przypadku skutkuje wyłączeniem auta z ruchu. Przyczyny problemów z linią CAN to najczęściej: wilgoć/korozyjne połączenia, uszkodzenia po kolizji, przepięcia podczas naprawy lub błędy montażowe podczas instalacji dodatkowych urządzeń (np. alarmów). Naprawa magistrali wymaga precyzyjnej diagnostyki, weryfikacji ciągłości przewodów, stanu złączy oraz – w nowych autach – nierzadko programowania sterownika airbag po przywróceniu komunikacji.