Zanieczyszczone AdBlue to jeden z najgroźniejszych czynników prowadzących do awarii układu SCR. AdBlue powinno być przechowywane i stosowane wyłącznie w szczelnych, czystych opakowaniach, zgodnie z normą ISO 22241. Wlanie płynu zawierającego zanieczyszczenia – np. kurz, piasek, resztki starego AdBlue, wodę z kranu lub inne substancje – powoduje natychmiastowe ryzyko zapchania wtryskiwacza, przewodów, pompy oraz katalizatora SCR. Skutkiem jest nieregularna praca systemu, pojawienie się komunikatów o błędach, przejście silnika w tryb awaryjny, a w skrajnych przypadkach – całkowita blokada rozruchu. Zanieczyszczenia mogą prowadzić do krystalizacji mocznika na końcówkach wtryskiwacza, uszkodzenia czujników poziomu i jakości AdBlue oraz powstawania osadów w przewodach. W efekcie konieczne jest kosztowne czyszczenie lub wymiana elementów układu SCR, a w przypadku poważnej awarii – nawet katalizatora. Zanieczyszczone AdBlue może także powodować fałszywe odczyty czujników, co skutkuje nieprawidłowym dozowaniem płynu i przekroczeniem norm emisji spalin. W dłuższej perspektywie jazda z zanieczyszczonym AdBlue prowadzi do trwałego uszkodzenia układu oczyszczania spalin, utraty gwarancji oraz ryzyka wysokich mandatów za niespełnianie norm emisji. Aby uniknąć tych problemów, należy zawsze stosować AdBlue z pewnych źródeł, przechowywać płyn w odpowiednich warunkach i unikać dolewania starego lub nieznanego pochodzenia płynu do zbiornika.