Inwerter, będący sercem układu zasilania układów napędowych w hybrydach, odpowiada za konwersję prądu i efektywne zarządzanie przepływem energii między baterią wysokiego napięcia a silnikiem elektrycznym. Przeciążenie inwertera może skutkować szeregiem niepokojących objawów, które powinny skłonić kierowcę do natychmiastowej diagnostyki i wizyty w serwisie specjalizującym się w naprawach hybryd. Najbardziej charakterystycznym symptomem przeciążenia jest wystąpienie błędów systemowych – na desce rozdzielczej zapala się komunikat „Check Hybrid System” lub specyficzne kody diagnostyczne OBD-II, takie jak P0A94 (inverter performance), P0A78 (motor inverter performance), czy P0A1A (hybrid powertrain control module). Jednocześnie system sterujący może przełączyć pojazd w tryb awaryjny (limp mode), drastycznie ograniczając moc – silnik spalinowy i elektryczny działają wtedy tylko w zakresie absolutnego minimum, umożliwiając ewentualnie dojazd do warsztatu. Innym widocznym objawem jest nieregularność w przyspieszaniu: auto gwałtownie traci moc przy wyższych prędkościach lub „zdławieniu” napędu na długich podjazdach. Często przeciążony inwerter generuje nietypowe dźwięki – świst, ciche brzęczenie lub przerywane cykanie, nasilające się przy wzroście obciążenia silnika elektrycznego. W niektórych przypadkach zauważa się też przegrzewanie obudowy inwertera – nawet lekko podwyższona temperatura przy sprawnym układzie chłodzenia powinna być zawsze sygnałem alarmowym. Skutkiem dalszego ignorowania symptomów może być wybicie bezpiecznika systemu HV, blokada ładowania akumulatora oraz całkowita utrata funkcji napędu elektrycznego. Objawy mogą także obejmować losowe restarty systemu hybrydowego, chwilowe gaśnięcia wsparcia elektrycznego na światłach czy nagłe wyłączanie układu klimatyzacji. Regularna, okresowa kontrola kodów błędów oraz czyszczenie/montaż chłodnic układów wysokiego napięcia pozwala uniknąć kosztownej awarii inwertera, którego naprawa lub wymiana są kosztowne i technologicznie zaawansowane.