Systemy AdBlue i SCR są monitorowane przez rozbudowaną elektronikę pojazdu, która zapisuje wszelkie nieprawidłowości w postaci kodów błędów OBD2 (DTC – Diagnostic Trouble Codes). Najczęstsze błędy związane z AdBlue to: P20E8 (niskie ciśnienie w układzie AdBlue), P20E9 (wysokie ciśnienie), P203B (błąd czujnika poziomu AdBlue), P204F (ogólny błąd systemu SCR), P2202/P2203 (błąd czujnika NOx przed katalizatorem), P2204/P2205 (błąd czujnika NOx za katalizatorem), P207F (niski poziom AdBlue), P202E (błąd jakości AdBlue), P2047/P2048 (awaria wtryskiwacza AdBlue), P20BD (błąd podgrzewacza AdBlue), P20B9 (błąd pompy AdBlue) oraz P2BA9 (nieskuteczność redukcji NOx). W przypadku pojawienia się tych kodów komputer pokładowy wyświetla odpowiednie komunikaty ostrzegawcze, a w skrajnych przypadkach może ograniczyć moc silnika lub uniemożliwić jego uruchomienie. Odczytanie kodów błędów wymaga użycia komputera diagnostycznego (OBD2) i znajomości specyfiki danego modelu pojazdu. Regularna diagnostyka układu AdBlue pozwala na wczesne wykrycie usterek i uniknięcie kosztownych napraw oraz przestojów samochodu. Warto pamiętać, że niektóre błędy mogą być skutkiem chwilowych problemów z jakością płynu lub warunkami atmosferycznymi, jednak powtarzające się kody wymagają pilnej interwencji serwisowej.