Rozrusznik to urządzenie elektryczno-mechaniczne, które z biegiem czasu ulega zużyciu i może sprawiać różnorodne problemy. Do najczęstszych usterek rozrusznika należą: zużycie szczotek i komutatora, które prowadzi do spadku prądu i słabego działania; zużyte tulejki lub łożyska, powodujące zatarcia i zwiększone opory mechaniczne; uszkodzenie elektromagnesu rozrusznika (bendiks nie wysuwa się lub nie przekazuje napędu na koło zamachowe); przepalenie uzwojeń wirnika lub stojana; uszkodzenie przekładni planetarnej (jeśli występuje); wypalenie styków włącznika elektromagnetycznego; oraz uszkodzenia mechaniczne obudowy lub zębów koła zębatego. Częstym problemem są także zanieczyszczone, skorodowane lub poluzowane połączenia elektryczne, które powodują spadki napięcia i ograniczają przepływ prądu do rozrusznika. Objawy typowych usterek to: brak reakcji po przekręceniu kluczyka, pojedyncze „kliknięcie” bez kręcenia, powolne obracanie silnika, iskrzenie przy rozruszniku, a także sporadyczne działanie (raz odpala, raz nie). W przypadku podejrzenia awarii rozrusznika zaleca się jego demontaż, przegląd i ewentualną regenerację lub wymianę zużytych części. Regularna konserwacja i kontrola połączeń elektrycznych pozwalają wydłużyć żywotność rozrusznika i uniknąć kosztownych awarii.