Siłownik centralnego zamka to element, który odpowiada za fizyczne otwieranie i zamykanie drzwi w odpowiedzi na sygnał z pilota lub przycisku w kabinie. Najczęstsze usterki siłownika to brak reakcji na polecenia – drzwi nie otwierają się lub nie zamykają mimo prawidłowego działania pozostałych zamków. Przyczyną może być uszkodzenie silnika elektrycznego w siłowniku, przepalenie uzwojenia lub zatarcie mechanizmu przekładni. Często pojawiają się niezwykłe dźwięki, takie jak stukanie, piszczenie lub zgrzytanie, które świadczą o zużyciu plastikowych trybów lub braku smarowania. Innym objawem jest intermitentne działanie – siłownik działa tylko czasami, co zwykle wynika z problemów z połączeniami elektrycznymi, przetartymi przewodami w przelotce drzwi lub zaśniedziałymi stykami. Zacinanie się lub trudności w otwieraniu i zamykaniu drzwi mogą być spowodowane uszkodzeniem mechanizmu blokady, wygięciem cięgła lub obecnością zanieczyszczeń w zamku. W rzadkich przypadkach występują wycieki płynu z siłownika (w modelach z siłownikami pneumatycznymi), co wskazuje na uszkodzenie uszczelek i wymaga wymiany całego elementu. Regularna konserwacja zamków, smarowanie mechanizmów i kontrola stanu przewodów pozwalają wydłużyć żywotność siłowników i uniknąć kosztownych napraw. W przypadku powtarzających się problemów z jednym zamkiem najlepiej wymienić siłownik na nowy lub sprawdzony używany, zgodny z modelem pojazdu.