Jazda hybrydą zimą wymaga uwzględnienia kilku wskazówek zalecanych przez producentów. Po pierwsze, zimny rozruch i pierwsze kilometry mają szczególne znaczenie. Zaleca się spokojny styl jazdy przed pełnym rozgrzaniem silnika spalinowego i ogrzaniem wnętrza – zapewnia to ochronę katalizatora i wydłuża żywotność podzespołów układu hybrydowego. Producent rekomenduje korzystanie z automatycznych trybów ogrzewania, unikanie pełnego rozładowania baterii trakcyjnej (np. nie jeżdżenie wyłącznie w trybie EV na mrozie) i nieużywanie trybu „EV mode” przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych, gdyż nadmierne obciążenie wyziębionego akumulatora może go szybciej degradować. Wielu producentów sugeruje także korzystanie z trybu „B” (większa siła rekuperacji) tylko na zaśnieżonych lub oblodzonych trasach, aby nie przeciążać hamulców mechanicznych podczas długich zjazdów. Szczególnie istotna jest regularna kontrola ciśnienia w oponach (spadek ciśnienia na mrozie), a także dbanie o regularne czyszczenie i drożność nawiewów oraz kratki wentylacyjnej chłodzącej baterię. W przypadku wyjątkowo ostrych zim, korzystne może być ogrzewanie wnętrza prądem z sieci (w hybrydach plug-in) lub korzystanie z dedykowanej grzałki postojowej, jeśli producent przewidział taką opcję. Regularnie sprawdzaj poziom płynu chłodniczego i stan akumulatora 12V – wyziębiony, niesprawny akumulator pomocniczy jest najczęstszą przyczyną problemów z rozruchem w zimie.