Usterki systemu AdBlue i układu SCR mogą dotyczyć praktycznie każdego nowoczesnego Diesla, ale niektóre modele są szczególnie podatne na problemy. Najczęściej awarie pojawiają się w autach marek, które jako jedne z pierwszych wdrożyły technologię SCR: Volkswagen, Audi, BMW, Mercedes-Benz, Peugeot, Citroën, Opel czy Ford. Modele z silnikami 2.0 TDI (VAG), 1.6/2.0 BlueHDi (PSA), 2.2/3.0 HDi, 2.0/2.2 dCi (Renault) czy 2.0/2.2 CDTI (Opel) często zgłaszają błędy AdBlue. Najbardziej podatne na usterki są auta eksploatowane głównie w mieście, na krótkich trasach, gdzie system nie ma optymalnych warunków do pracy, a płyn AdBlue zamarza lub krystalizuje się w przewodach. Problemy pojawiają się także w pojazdach z dużym przebiegiem, w których nie wymieniano regularnie filtra AdBlue, a zbiornik był wielokrotnie całkowicie opróżniany. Auta z pierwszych generacji SCR mają mniej dopracowane sterowanie i czujniki, co skutkuje większą awaryjnością. Dodatkowo, niektóre modele mają wadliwe pompy AdBlue, nieszczelne przewody lub źle zaprojektowane układy podgrzewania płynu, co prowadzi do częstych wycieków i błędów. Regularna diagnostyka, stosowanie oryginalnego płynu i unikanie tanich zamienników pozwala ograniczyć ryzyko usterek, ale nie eliminuje go całkowicie w najbardziej podatnych modelach.