Wybór sprzęgła do auta po tuningu silnika powinien być podyktowany przede wszystkim nowym, wyższym momentem obrotowym i stylem jazdy. W większości przypadków standardowe sprzęgło nie poradzi sobie z przenoszeniem większej mocy i momentu – zacznie się ślizgać, przegrzewać i szybciej zużywać. Do aut z umiarkowanie podniesioną mocą (do ok. 20–30% powyżej serii) sprawdzi się sprzęgło wzmocnione, czyli zestaw z mocniejszym dociskiem i tarczą o podwyższonej odporności na temperaturę. W przypadku znacznego wzrostu mocy warto rozważyć sprzęgło sportowe, np. z okładzinami kevlarowymi, ceramicznymi lub sintermetalowymi, które wytrzymują wyższe temperatury i większe obciążenia. Należy także zwrócić uwagę na kompatybilność z kołem dwumasowym lub sztywnym – niektóre sportowe sprzęgła wymagają zmiany koła zamachowego. Wybierając sprzęgło, warto kierować się zaleceniami producenta lub tunera oraz opiniami użytkowników aut o podobnej mocy. Zbyt twarde, „zero-jedynkowe” sprzęgło nie sprawdzi się w codziennej jeździe, dlatego kompromis między wytrzymałością a komfortem jest kluczowy.