Ogranicznik prędkości to popularny system mający na celu wsparcie kierowcy w przestrzeganiu ograniczeń drogowych – zarówno na dłuższych trasach, jak i przy codziennej jeździe miejskiej. Jednak działanie ogranicznika (Limitera) nie zawsze jest w pełni przewidywalne, ponieważ istnieje szereg warunków technicznych i sytuacji drogowych, które mogą zawiesić jego funkcjonowanie. Do najważniejszych należą: – Silny nacisk na pedał gazu w sytuacji awaryjnej – większość limiterów umożliwia „przebicie” ustawionej granicy po silniejszym wciśnięciu gazu, by kierowca mógł uniknąć kolizji. – Wyłączenie systemu przez kierowcę – przypadkowe naciśnięcie odpowiedniego przycisku lub manetki dezaktywuje działanie ogranicznika. – Awaria układu elektronicznego pojazdu (np. błąd magistrali CAN, utrata komunikacji z czujnikami prędkości, tymczasowa awaria układu napędowego). – Zaistnienie warunków skrajnych – śliska nawierzchnia i aktywacja systemów stabilizacji toru jazdy mogą wyłączyć limiter ze względu na priorytet bezpieczeństwa (sterowanie napędem, hamulcami, zabezpieczenie trakcji). – Błędy systemów zewnętrznych: np. ogranicznik „czytający” znaki drogowe i korzystający z GPS potrafi się wyłączyć/gubić działanie przy braku sygnału GPS, niedziałających kamerach oznakowania czy błędach map cyfrowych. – Zanotowana ingerencja w sterownik silnika po tuningu elektronicznym; system może przejść w tryb awaryjny i zdezaktywować ogranicznik. – W niektórych modelach, wyłączenie/zmniejszenie sprawności limiterów może być skutkiem przegrzania jednostki napędowej (przegrzanie silnika, awaria skrzyni, wysokie obciążenia). Dla zachowania pełnej sprawności ogranicznika kluczowe jest regularne serwisowanie układu elektronicznego i szybkie reagowanie na pojawiające się błędy systemowe. W razie powtarzających się wyłączeń lub „zawieszeń” ogranicznika wskazana jest diagnostyka komputerowa u specjalisty.