Jeep Avenger 1.2 12V GSE T3 100KM (EB2ADTD, od 2022 r.) to najnowszy crossover segmentu B marki Jeep, stworzony z myślą o miejskim stylu, komfortowym wnętrzu i niskich kosztach serwisu. Trzycylindrowy silnik 1.2 turbo GSE (100KM/205Nm, łańcuch rozrządu, turbo, 6MT, napęd FWD) – dynamiczny w mieście, 0–100 km/h w 10,6 s, vmax 189 km/h, zużycie paliwa: miasto 6,3–7,4 l/100 km, trasa 5,1–6,2 l. Wnętrze nowoczesne: kolorowe klastery, duży dotykowy ekran 10,25”, tapicerka Easy Care, masa portów USB-C/A, klimatronic, podgrzewana szyba. Atuty: ultra-tania obsługa łańcucha rozrządu, często spotykane zamienniki (PSA/Fiat), bardzo tania naprawa turbo i wtryskiwaczy, szeroka dostępność części, rekordowa odpornośc na flotową eksploatację. Wnętrze bardzo pojemne, tapicerka łatwa w czyszczeniu, ergonomiczne schowki, wsparcie ADAS, bagażnik 380–1,210 l, wysoka pozycja za kierownicą. Wady: szybka degradacja sprzęgła w intensywnych flotach, wycieki turbo/zaworowej po 80–110 tys., bugi panelu multimedialnego, podatność na zabrudzenia i zarysowania przy miejskiej eksploatacji, sporadyczne problemy z systemem Start/Stop. Model bardzo dobrze przyjmuje soft tuning do 115–120KM, prosty w serwisie DIY, wymaga co 12,5 tys. km wymiany oleju. Idealny do miasta, firmowych flot, rodzinnych daily i jako pierwszy samochód do nauki stylu Jeepa.