JEEP COMPASS I 2.0 CRD 140KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Jeep Compass I 2.0 CRD 140KM (2006–2010, diesel VW/BKC) to europejski wariant amerykańskiego kompaktowego SUV-a, zaprojektowany z myślą o efektywności i tanim serwisie. Motor 2.0 CRD (140KM/310Nm, turbo, Common Rail, rozrząd paskowy 90 tys. km, 6MT, napęd FWD/4WD Freedom Drive) – to sprawdzona konstrukcja Volkswagena, znana z Octavii czy Passata. Sprint 0–100 km/h w 10,4 s, vmax 186 km/h, spalanie miasto 6,7–8,2 l/100 km, trasa 5,0–6,0 l. Model ma przestronne wnętrze: wytrzymałe tapicerki, prosta deska, praktyczne schowki, dobrze wyciszone nadwozie i bagażnik 334–1,182 l, klimatyzacja, podstawowy audio. Atuty: ultra-tani serwis (rozrząd, turbo, DPF, wtryski szeroko dostępne), genialna regeneracja alternatora, łatwa naprawa skrzyni i osprzętu (części VW), bardzo niska awaryjność głównego bloku przy regularnej wymianie oleju, dobra odporność na flotową eksploatację, tanie zamienniki sprzęgła i napędu. Wady: szybkie zużycie sprzęgła przy intensywnym użytkowaniu/flocie, typowe wycieki pokrywy zaworowej/turbo po 80–120 tys. km, bugi panelu centralnego, szybki wypływ uszczelek tylnej osi, podatność progów/nadkoli na rdzę bez corocznej konserwacji, amortyzatory przednie wymagają wymiany po 100 tys. km. Model bardzo dobrze przyjmuje soft chip-tuning do 160KM, nie przewiduje LPG, wymaga wypalania DPF na trasie powyżej 15 km. Idealny dla flot, firm, taxi, rodzin i użytkowników ceniących niskie koszty serwisu z praktycznym podejściem do eksploatacji SUV-a.