JEEP RENEGADE 1.4 16V MULTIAIR 140KM EAM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Renegade 1.4 16V MultiAir 140KM (od 2014, EAM) to benzynowy SUV powstały w kooperacji FCA/Fiat z wykorzystaniem wielozaworowego silnika MultiAir. Motor: 140KM/230Nm, turbo, rozrząd paskowy, wtrysk bezpośredni, 6MT/6DCT, FWD/4×4. Przyspieszenie: 0–100 km/h 10,2 s, vmax 182 km/h; spalanie miasto 7,8–9,1 l, trasa 6,2–7,3 l. Kabina: tapicerka tekstylna lub skórzana, ergonomiczne schowki, nowoczesny system UConnect, dotykowe multimedia, duży bagażnik 351–1,297 l. Atuty: bardzo łatwa obsługa rozrządu, genialna regeneracja turbo (dostępne zamienniki FCA/Alfa Romeo), szeroka zamienność części i niskie koszty eksploatacji, odporność na intensywną flotę, tania elektronika. Wady: szybkie zużycie sprzęgła/automatu w flocie/taxi, typowe wycieki zaworowej/turba, bugi panelu nawigacji, podatność tapicerki na zabrudzenia, amortyzatory tracące tłumienie po 90–120 tys. km, problematyczne bugi ADAS po OTA. Model akceptuje LPG IV gen., wymaga regularnego serwisu turbo, bardzo dobrze przyjmuje soft chip-tuning do 150–155KM. To praktyczny SUV dla rodziny, floty, osób ceniących włosko-amerykańską uniwersalność i prostotę serwisu.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: