Kia Ceed I 1.6 CRDI 115KM D4FB (2007–2012) – flagowy diesel segmentu C, znany z niezwykłej odporności na wysokie przebiegi i niskiego spalania nawet w intensywnych flotach. Silnik 1.6 CRDI (D4FB, 115KM/255Nm, rozrząd pasek, turbo, Common Rail Bosch, 5MT/6MT) jest chwalony przez mechaników za rewelacyjny balans dynamiki, trwałości i taniej obsługi. Przyspieszenie 0–100 km/h: 11,5 s, vmax 188 km/h, spalanie miasto 5,2–6,6 l/100 km, trasa 3,9–4,7 l. Atuty: ultra-tania wymiana paska rozrządu (dziecinnie prosty w serwisie), bardzo szeroka baza części zamiennych (wspólne Hyundai i30, ix20, i20), minimum poważnych awarii turbo, genialna tolerancja na gorsze paliwo (wtryski Bosch), bardzo tania regeneracja EGR/DPF, odporność skrzyni biegów na długie przebiegi. Wnętrze: proste, wygodne, ergonomiczne siedzenia, dużo miejsca w pierwszym i drugim rzędzie, bagażnik 340–1,300 l, klasyczne radio, dobra wentylacja i wyciszenie, klimatronik. Wady: szybka degradacja sprzęgła przy intensywnych dojazdach/mieście/flocie, wycieki uszczelki pokrywy zaworowej po ok. 120 tys., bugi panelu sterowania, podatność na rdzę progów i tylnej klapy bez regularnej konserwacji, amortyzatory mięknące przy przebiegach powyżej 100 tys., sporadyczne awarie czujników ciśnienia paliwa i ABS. Model dobrze przyjmuje soft tuning do 130–135KM, wymaga regularnego wypalania DPF na trasie w wersjach Euro4. Topowy wybór dla flot, firm, taxi, rodzin oraz wszystkich szukających oszczędności na ropie bez stresu w serwisie i z dostępem do najtańszych części na rynku wtórnym.