Kia Ceed I 1.6 CRDI 128KM D4FB U2 (facelifting od 2009, Euro5) – najmocniejsza wersja diesla w pierwszej generacji, stworzona pod potrzeby flot premium i dynamicznego użytkowania. Motor D4FB U2 (128KM/260Nm, Common Rail Bosch, pasek rozrządu, turbo VTG, 6MT) – 0–100 km/h 10,6 s, vmax 193 km/h, spalanie miasto 5,5–6,7 l/100 km, trasa 4,1–5,1 l. Atuty: ultra-tani rozrząd (łatwy i tani w wymianie, każda sieć serwisowa), bardzo trwała skrzynia 6MT, szeroka baza zamienników turbo (Fiat/Hyundai), świetna regeneracja DPF (wystarczy regularnie wypalać na trasie), mega odporność układu paliwowego Bosch na przebiegi powyżej 350 tys. km. Wnętrze: ergonomiczne, proste, bagażnik 340–1,300 l, wygodne fotele, wyciszona kabina, bardzo wygodna deska rozdzielcza. Wady: szybkie zużycie sprzęgła w flotach/taxi, typowe wycieki uszczelek turbiny lub zaworowej po 110–140 tys., bugi panelu centralnego, amortyzatory do wymiany po 120 tys., tapicerka podatna na silne zabrudzenia, podatność na rdzę progów/klapy. Model bardzo dobrze przyjmuje tuning do 140–145KM, wymaga regularnej kontroli DPF w wersjach Euro5, częstej wymiany oleju oraz kontroli turbo (co 80–90 tys.). Idealna opcja dla aktywnej rodziny, dynamicznego taxi, dużej floty czy firm z dużym przebiegiem rocznym szukających bezproblemowego, ekonomicznego diesla segmentu C.