Kia Ceed II 1.6 GDI 135KM to jeden z najlepszych kompromisów pomiędzy dynamiką, oszczędnością a nowoczesnością w gamie koreańskiego producenta. Silnik GDI (Gasoline Direct Injection) z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa generuje 135KM oraz 165Nm, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w ok. 9,9 s. Napęd ten daje dużą elastyczność na trasie i ogromną wygodę w mieście czy podczas rodzinnych podróży. Plusem jest bardzo niskie, jak na benzyniaka, spalanie: 6,3–7,2 l/100 km w cyklu mieszanym, na autostradzie nawet mniej przy umiejętnym prowadzeniu. Samochód wyróżnia się bardzo ergonomicznym wnętrzem z czytelnymi multimediami, dużą ilością schowków i bogato wyposażonym kokpitem – wersje wyższe mają nawigację z dotykiem, kamerę cofania, nagłośnienie premium i klimatyzację automatyczną. Atutami Ceed II 1.6 GDI są także tanie serwisowanie (brak turbo, prosty dostęp do świec, tania wymiana filtrów), szeroka kompatybilność części i odporność karoserii na korozję. Największe wady to podatność na osady w układzie dolotowym (nagar na zaworach – szczególnie przy krótkich trasach), konieczność regularnych przeglądów i pracy na wysokiej jakości oleju. Awaryjne bywają również czujniki temperatury oraz sonda lambda. Przy przebiegach powyżej 150 tys. km sporadycznie zdarzają się wycieki okolic głowicy i drobne problemy z napinaczem paska. Napęd nie toleruje LPG – montaż instalacji oznacza szybkie zużycie zaworów. Komfort jazdy pozostaje na poziomie wyższym niż u konkurentów z tego rocznika. Model polecany wszystkim, którzy chcą wygodnie podróżować, nie martwiąc się o kosztowne naprawy napędu czy elektroniki, a jednocześnie oczekują ponadprzeciętnej funkcjonalności hatchbacka klasy C.