Kia Niro II 1.6 16V GDI Hybrid DCT 141KM kontynuuje ideę oszczędnych i praktycznych aut hybrydowych, wnosząc do segmentu crossoverów nowoczesny styl, większy komfort i jeszcze niższe zużycie paliwa dzięki udoskonaleniu konstrukcji napędu. Nowa generacja otrzymała ulepszony silnik 1.6 GDI 105KM współpracujący z motorem elektrycznym 43,5KM, zestaw baterii litowo-polimerowych 1,32 kWh i szybciej działającą przekładnię DCT, przy zachowaniu mocy całkowitej 141KM i momentu 265Nm. Zmodernizowany napęd pozwala na uzyskanie spalania na poziomie 4-4,5 l/100km w mieście, w trasie 5,5-6,5 l/100km. Dynamiczna sylwetka i lepsza aerodynamika wpływają zarówno na oszczędność, jak i stabilność jazdy. Wnętrze jest zdecydowanie przestronniejsze, bardziej ergonomiczne, uwagę zwraca lepsze wyciszenie i bogate wyposażenie z zaawansowanymi multimediami oraz licznymi systemami bezpieczeństwa – m.in. aktywny tempomat, asystent utrzymania pasa, monitorowanie martwego pola czy kamera 360°. Tylna kanapa oferuje dużo przestrzeni, a bagażnik (451 l) z łatwością mieści wakacyjny bagaż czy wózek dziecięcy. Niro II wyróżnia się wysoką trwałością i bardzo niską awaryjnością – sporadycznie pojawiają się jedynie drobne błędy elektroniki lub pojedyncze komunikaty o niesprawności hybrydy, rzadko awarie skrzyni DCT, jeśli jest regularnie serwisowana. Koszty eksploatacji są przewidywalne, interwały przeglądów długie, a części coraz lepiej dostępne. Model nie jest przewidziany do instalacji LPG, tuning to praktycznie wyłącznie detale stylistyczne i rozbudowa multimediów. Nowa Niro Hybrid świetnie znosi codzienne obciążenia użytkowania rodzinnego i flotowego, wszechstronność i oszczędność plasują ją w czołówce klasy, a komfort jazdy i dopracowane wyciszenie kabiny to atuty zwłaszcza na dłuższych trasach.