KIA SOUL II 1.6 16V T GDI 204KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Kia Soul II 1.6 16V T-GDI 204KM (2014–2018) to propozycja dla tych, którzy oczekują sportowej duszy w nieoczywistym nadwoziu – z dynamiką hot-hatcha i użytecznością miejskiego crossovera. Serce auta: silnik 1.6 T-GDI (204KM/265Nm, twin-scroll turbo, rozrząd łańcuchowy, 6MT/7DCT, FWD). Sprint: 0–100 km/h 7,8 s, vmax 200 km/h, spalanie miasto 7,7–9,3 l/100 km, trasa 5,9–7,1 l. Kluczowe zalety: ultra-tani serwis napędu (identyczny z Ceed GT/i30N), bardzo trwały blok z turbo przy regularnej obsłudze, szeroka baza zamienników i tuningowalność (do 230–240KM na chipie), doskonałe osiągi i elastyczność skrzyni, rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Wnętrze: kubełkowe sportowe fotele, mocne multimedia (ekran 8″), komplet portów, sportowe przeszycia, ergonomia, praktyczny bagażnik – 354/1,367 l. Wady: szybka degradacja sprzęgła/7DCT w ostrym ruchu miejskim/torowym, typowe wycieki z przewodów turbo po 90–110 tys. km, bugi elektroniki (czujniki, multimedia) po aktualizacjach, tapicerka wymaga regularnego czyszczenia, bugi portów USB, matowiejące amortyzatory przy hard-use, podatność na rdzę profili drzwi i klap. Model nie lubi LPG, wymaga wysokiej jakości benzyny (zalecane E5/E10 premium), regularnej wymiany filtrów i oleju co 10 tys. km, idealny dla firmowych flot premium, dynamicznych rodzin, floty taxi high-end oraz entuzjastów miejskich sleeperów.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: