KIA XCEED 1.6 16V T GDI PLUG IN HYBRID 141KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

KIA XCeed 1.6 16V T-GDI Plug-In Hybrid 141KM jest atrakcyjną propozycją dla osób szukających oszczędnego i nowoczesnego crossovera kompaktowego z napędem hybrydowym typu plug-in. Silnik benzynowy 1.6 T-GDI współpracuje z jednostką elektryczną, oferując łącznie 141KM oraz 265Nm momentu obrotowego, co zapewnia przyspieszenie do 100km/h w około 11 sekund przy zachowaniu płynności działania układu i cichej pracy w trybach elektrycznych. Dzięki pojemności akumulatora 8,9kWh auto pozwala realnie przejechać do 50 kilometrów w trybie bezemisyjnym, co jest wystarczające do codziennych dojazdów miejskich bez zużycia choćby kropli paliwa. Typowe zużycie paliwa w trybie mieszanym – przy regularnym ładowaniu – to około 1,2–2,0l/100km, natomiast po rozładowaniu baterii silnik 1.6 T-GDI zużywa około 5,5–6,5l/100km w trasie. Skrzynia automatyczna DCT pracuje szybko i płynnie, choć niektórzy użytkownicy narzekają na lekkie szarpnięcia przy ruszaniu w korku. Wnętrze XCeeda wyróżnia się nowoczesną stylistyką i wygodą, kokpit jest czytelny, ilość miejsca na nogi zarówno z przodu, jak i z tyłu wystarczająca dla czterech dorosłych osób, przestrzeń bagażowa została ograniczona przez obecność baterii, ale wciąż jest praktyczna – 291l w konfiguracji hybrydowej. W kwestii trwałości mechanicznej XCeed zbiera bardzo pozytywne recenzje – jednostka 1.6 T-GDI oparta jest na dobrze znanej bazie, a elektryczny napęd i komponenty układu hybrydowego są projektowane z myślą o wieloletniej eksploatacji. Najczęstsze awarie dotyczą elementów układu ładowania, czasem pojawiają się błędy sterowników czy awarie ładowarek pokładowych, szczególnie przy użytkowaniu auta bez regularnego ładowania. Podatność na tuning mechaniczny i elektroniczny jest znikoma, natomiast adaptacja do LPG jest technicznie nieopłacalna i ryzykowna ze względu na specyfikę zintegrowanego napędu. Samochód dobrze sprawdzi się w roli auta rodzinnego i firmowego, oferując bogate wyposażenie, szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa i komfort w codziennej eksploatacji. Wady to ograniczony zasięg elektryczny w warunkach zimowych, znacznie wyższa cena w stosunku do spalinowego odpowiednika oraz wyższe koszty serwisu wynikające z zastosowanych technologii. KIA XCeed PHEV najlepiej sprawdza się przy częstym ładowaniu i użytkowaniu głównie w mieście, dla użytkowników ceniących ekologię i niskie koszty paliwa oraz korzystających z dopłat do aut hybrydowych.