Czy dzieci z ADHD mają trudności z pisaniem?

0
2

ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi) to zaburzenie rozwojowe, które często wiąże się z trudnościami szkolnymi, w tym z nauką pisania. Dzieci z ADHD mają problemy z koncentracją, impulsywnością, planowaniem i koordynacją ruchową, co przekłada się na jakość pisma. Często piszą niestarannie, zbyt szybko lub wolno, popełniają błędy ortograficzne, mają trudności z utrzymaniem linii, odstępami między literami, a ich pismo jest nieczytelne. Problemy te wynikają z zaburzeń funkcji wykonawczych, deficytów uwagi, obniżonej motywacji i niskiej tolerancji na monotonię. Dodatkowo mogą występować współistniejące zaburzenia – dysgrafia, dysleksja, zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wsparcie dziecka z ADHD wymaga indywidualnego podejścia – stosowania krótkich, jasnych poleceń, częstych przerw, pracy w małych grupach, terapii pedagogicznej, ćwiczeń grafomotorycznych i współpracy z psychologiem oraz nauczycielem. Wczesna diagnoza i terapia pozwalają na poprawę umiejętności pisania i osiągnięć szkolnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj