Lancia Delta III 2.0 16V Multijet 165KM to kompromisowy wybór dla tych, którzy oczekują wyraźnej dynamiki przy rozsądnych kosztach eksploatacji. Silnik 2.0 Multijet generuje 165 KM, 360 Nm i pozwala na sprint do 100 km/h w okolicach 8,5 s, oferując świetną elastyczność nawet przy pełnym załadunku i bardzo pewne prowadzenie dzięki rozbudowanemu zawieszeniu. Kabina, jak przystało na Deltę, prezentuje się bardzo atrakcyjnie – wysokiej jakości tapicerka, miękkie materiały, nowoczesne multimedia i multum praktycznych schowków oraz przesuwana tylna kanapa. Użytkownicy chwalą komfort jazdy, wygodne ustawienie pozycji kierowcy, wyciszenie, mocne nagłośnienie, liczne systemy bezpieczeństwa i pełną elektrykę. Plusem jest trwałość jednostki – regularnie serwisowana pozwala przejechać ponad 300 tys. km. Wady? Typowe dla Multijeta: zapychanie filtra DPF w mieście, awarie EGR, wycieki spod pokrywy zaworowej oraz węży turbo przy dużych przebiegach, sporadyczne błędy elektroniki (czujniki ABS, awarie czujnika tempomatu, szyby elektryczne). Po ok. 120–150 tys. km zaleca się kontrolę sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego. Auto wymaga regularnych serwisów (wymiana oleju, filtrów), a zaniedbania skracają żywotność turbosprężarki i sprzęgła. Model polecany jest rodzinom, flotom i osobom ceniącym sobie prestiż, komfort oraz bardzo dobre prowadzenie, bez kompromisów w zakresie osiągów.