Land Rover Freelander II, produkowany do 2014 roku, był ostatnią generacją kompaktowego SUV-a brytyjskiej marki łączącą solidną konstrukcję z komfortem użytkowania i dobrymi właściwościami terenowymi. Auto mierzyło około 4366 mm długości, 1840 mm szerokości i 1714 mm wysokości, oferując przestrzeń dla pięciu osób. Oferta silnikowa obejmowała benzynowe 3.2 V6 o mocy 230 KM i diesla 2.2 SD4 o mocy 150-160 KM. Model ten posiadał napęd na cztery koła oraz automatyczną lub manualną skrzynię biegów. Freelander II znany był ze swoich zdolności terenowych, zapewnianych przez zaawansowany napęd i systemy wspomagające pokonywanie trudnych nawierzchni. Przyspieszenie w najsilniejszej wersji wynosiło około 8,7 sekundy do 100 km/h, a średnie spalanie oscylowało w okolicach 8-10 litrów dla diesla i 11 litrów dla benzyny. Pojemność bagażnika wynosiła około 575 litrów. Wnętrze było funkcjonalne, choć nieco starsze w porównaniu do nowszych modeli, z klimatyzacją, systemem audio, tempomatem oraz szerokim pakietem systemów bezpieczeństwa, w tym ABS, ESP oraz wspomaganiem hamowania. Freelander II cieszył się opinią trwałego i uniwersalnego SUV-a, który świetnie sprawdzał się w roli auta rodzinnego oraz na lekkim off-roadzie, łącząc komfort jazdy z praktycznością i niezawodnością.