Mały silnik z bezpośrednim wtryskiem i gaz – czy to w ogóle się sprawdza?

0

Silniki o niewielkiej pojemności z bezpośrednim wtryskiem paliwa stały się bardzo popularne ze względu na niskie spalanie i wysoką moc. Jednak gdy pojawia się pomysł na montaż instalacji gazowej w takim aucie, pojawia się też wiele znaków zapytania. Bezpośredni wtrysk paliwa oznacza, że paliwo trafia bezpośrednio do komory spalania, a nie do kolektora dolotowego, co komplikuje współpracę z tradycyjnym LPG. Nowoczesne instalacje gazowe IV i V generacji pozwalają na montaż w takich autach, ale wymagają zastosowania systemu dotrysku benzyny – silnik przez cały czas zużywa także niewielką ilość paliwa. Co więcej, konieczna jest doskonała jakość montażu i kalibracji – źle dobrana instalacja może doprowadzić do uszkodzenia zaworów i tłoków. Dodatkowo dochodzi kwestia smarowania gniazd zaworowych, które w takich silnikach bywają wrażliwe na podwyższoną temperaturę spalania. Podsumowując – tak, da się to zrobić, ale tylko z odpowiednim budżetem, wiedzą i serwisem. To projekt dla świadomego kierowcy.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj