Marcel Fässler to kierowca, który z powodzeniem połączył szwajcarską precyzję z wyścigową pasją. Choć jego kraj nie słynie z ogromnej liczby kierowców wyścigowych, Fässler przebił się do światowej czołówki i trzykrotnie triumfował w jednym z najtrudniejszych i najbardziej prestiżowych wyścigów świata – dwudziestoczterogodzinnym Le Mans. Jego kariera jest przykładem konsekwencji, lojalności i nieustannego doskonalenia się, a styl jazdy – spokojny i bezbłędny – wielokrotnie decydował o końcowym zwycięstwie zespołu.
Początki Marcela Fässlera sięgają wyścigów formuł juniorskich, gdzie zdobywał doświadczenie na europejskich torach. Szybko zyskał reputację kierowcy, który nie popełnia błędów, potrafi utrzymać tempo przez wiele okrążeń i nie traci zimnej krwi nawet w krytycznych momentach. Jego awans do serii DTM na początku nowego tysiąclecia był naturalnym krokiem – w barwach Mercedesa, a potem Opla, toczył pojedynki z najlepszymi kierowcami tej prestiżowej serii.
Przełom w jego karierze nastąpił jednak wraz z decyzją o przejściu do wyścigów długodystansowych. To właśnie w barwach Audi znalazł swoje powołanie i zbudował jedną z najbardziej udanych karier w Le Mans. Wspólnie z André Lottererem i Benoîtem Tréluyerem stworzył trio, które zdominowało wyścigi długodystansowe w pierwszej połowie drugiej dekady XXI wieku. Ich zwycięstwa w Le Mans, zdobyte w latach dwa tysiące jedenasty, dwa tysiące dwunasty i dwa tysiące czternasty, były popisem zespołowej pracy, strategii i niezawodności.
Fässler nigdy nie szukał medialnego rozgłosu. Był cichy, skupiony i całkowicie oddany zadaniu. W paddocku uchodził za jednego z najbardziej szanowanych kierowców – zarówno przez inżynierów, jak i rywali. Jego umiejętność jazdy w nocy, w deszczu i podczas intensywnego ruchu na torze była nieoceniona. Był tym zawodnikiem, którego każda ekipa chciałaby mieć w samochodzie na ostatnich godzinach wyścigu.
Jako członek fabrycznego zespołu Audi, reprezentował nie tylko barwy marki, ale też jej filozofię – techniczną doskonałość, innowacyjność i niezawodność. Dzięki takim jak on Audi przez lata utrzymywało pozycję lidera w wyścigach prototypów. Dziedzictwo Fässlera to nie tylko statystyki i puchary, ale też sposób, w jaki podchodził do sportu – z pasją, pokorą i niezłomnością.