Mazda 6 GJ 2.5 16V Skyactiv-G 192KM to topowa benzynowa odmiana „szóstki”, skierowana do osób ceniących dynamikę, komfort i niezawodność. Czterocylindrowy, wolnossący silnik 2.5 Skyactiv-G (seria PE-VPS) generuje 192KM oraz 256 Nm przy 4,000 obr./min – zapewnia piorunujące przyspieszenie (0–100 km/h w ok. 7,9 s), dużą elastyczność nawet przy pełnym załadunku i wyjątkowo płynną, liniową reakcję na gaz. Atutem tej jednostki jest zdolność do znoszenia wysokich obrotów, bardzo dobra kultura pracy, niskie spalanie jak na moc (realnie 7,7–9,1 l/100 km w mieście, ok. 6,2–7,0 l w trasie), oraz odporność na montaż instalacji LPG. Wnętrze to bogactwo materiałów, ergonomicznie rozmieszczone przełączniki, szerokie, wygodne siedzenia (opcjonalnie wentylowane, podgrzewane), rozbudowany system multimedialny, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, udoskonalone systemy bezpieczeństwa (adaptacyjny tempomat, asystent pasa, blind spot, LED-y adaptacyjne). Bagażnik praktyczny zarówno w sedanie (480 l), jak i kombi (522 l). Mazda 6 GJ 2.5 192KM świetnie prowadzi się w trasie i mieście – zawieszenie dobrze wybiera nierówności, układ kierowniczy daje poczucie pełnej kontroli, a auto wzorcowo zachowuje się podczas manewrów. Plusem jest wysoka trwałość jednostki napędowej – przebiegi ponad 300 tys. km nie są rzadkością. Wady: wycieki spod pokrywy zaworowej po ok. 120–160 tys. km, drobne awarie cewek zapłonowych, szybkie zużycie amortyzatorów i tulei przy dynamicznej jeździe oraz konieczność regularnych przeglądów układu chłodzenia. Czasem pojawiają się błędy systemów multimedialnych oraz drobna korozja na progach i dolnych partiach drzwi (wskazana kontrola co sezon). Model polecany entuzjastom dynamicznej jazdy, rodzinom i wszystkim, którzy oczekują dużej praktyczności, maksymalnego komfortu i japońskiej niezawodności.