Mazda 6 II 2.5 MZR 177KM stanowi topową odmianę benzynową tej generacji. Czterocylindrowy, wolnossący silnik 2.5 MZR (L5-VE) generuje 177 KM i 226 Nm, rozpędzając auto do 100 km/h w ok. 8,5 s. Silnik ten doceniany jest za świetną elastyczność – doskonale radzi sobie zarówno na trasie jak i w mieście, oferuje wysoką kulturę pracy oraz odporność na intensywną eksploatację. Napęd jest trwały: rozrząd na łańcuchu, długowieczne głowice, możliwość montażu LPG, odporność na wysokie obroty. Wnętrze jest przestronne, komfortowy bagażnik i wygodna tylna kanapa czynią z Mazdy 6 II komfortowego kompana na rodzinne wyjazdy. Standardowe wyposażenie to często automatyczna klimatyzacja, tempomat, szeroki pakiet bezpieczeństwa, audio z zestawem wysokiej klasy, podgrzewane siedzenia, duży wybór schowków i szerokie drzwi. Spalanie jest nieco wyższe niż w 2.0 (8,7–10,7 l/100 km w mieście, 7–8 l w trasie), ale jakość napędu i komfort rekompensują ten aspekt. Wadami są: typowe wycieki spod pokrywy zaworowej po 100–160 tys. km, szybkie zużycie amortyzatorów i tulei na nierównych drogach, sporadyczne awarie cewek i przepływomierza, podatność na ogniska korozji tylnych błotników, klapy i progów. Model polecany tym, którzy oczekują dynamiki, pewności napędu, wysokiego komfortu i możliwości taniej eksploatacji na długim dystansie, a także flotom i rodzinom potrzebującym dużej przestrzeni oraz praktyczności.