Mercedes GLA II, zaprezentowany w 2020 roku, to druga generacja popularnego kompaktowego SUV-a, która całkowicie zrywa ze stylem pierwszej odsłony i stawia na nowoczesną, bardziej muskularną sylwetkę oraz zaawansowane technologie. Nowa konstrukcja bazuje na platformie MFA2, dzięki czemu samochód oferuje większe wnętrze, poprawiony komfort i więcej przestrzeni dla pasażerów. Auto mierzy 4410 mm długości, 1834 mm szerokości i 1611 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2729 mm. W porównaniu z poprzednią generacją podniesiono nadwozie, co nadało mu bardziej SUV-owego charakteru. Bagażnik ma pojemność 435 litrów, którą można powiększyć do 1430 litrów po złożeniu tylnej kanapy. W gamie jednostek napędowych znalazły się zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Oferta obejmowała m.in. GLA 200 z silnikiem 1.3 R4 o mocy 163 KM, GLA 250 4MATIC z 2.0 R4 generującym 224 KM, a także diesle GLA 200d (150 KM) i GLA 220d 4MATIC (190 KM). Najmocniejsze odmiany znalazły się pod szyldem AMG – GLA 35 (306 KM) oraz GLA 45 S (421 KM). Przyspieszenia od 0 do 100 km/h w zależności od wersji wahają się od 9 sekund dla GLA 200d do 4,3 sekundy w topowym AMG 45 S. Średnie zużycie paliwa plasuje się w zakresie 4,8-8,2 l/100 km. Samochód dostępny był z manualną 6-biegową skrzynią (najniższe wersje) oraz przekładniami automatycznymi 7G-DCT i 8G-DCT, a w większości wariantów możliwy był napęd na cztery koła 4MATIC. Wnętrze drugiej generacji GLA prezentuje się znacznie nowocześniej niż wcześniej i nawiązuje do większych modeli SUV Mercedesa. Kokpit zdobią dwa ekrany cyfrowych zegarów i multimediów MBUX, które można personalizować oraz obsługiwać głosowo. Wysokiej jakości materiały, ergonomiczne fotele i obszerna tylna kanapa sprawiają, że samochód jest wygodny w codziennym użytkowaniu również z rodziną. W zakresie bezpieczeństwa Mercedes zastosował pełen pakiet systemów wsparcia, takich jak aktywny asystent hamowania, asystent martwego pola, system utrzymywania pasa ruchu czy aktywny tempomat. Zawieszenie zestrojono tak, by zapewniało komfort oraz stabilność podczas jazdy na trasach i w mieście. GLA II 2020 to więc wszechstronny model, sprawdzający się zarówno jako auto rodzinne, jak i miejski SUV premium. Auto jest też popularnym wyborem flotowym dzięki eleganckiej stylistyce, efektywnym napędom i wysokiej wartości rezydualnej. Ceny nowej generacji GLA w Polsce rozpoczynały się od około 145 000 PLN dla bazowego GLA 180, a najmocniejsze wersje AMG kosztowały ponad 250 000 PLN.