Mercedes GLC Coupe (2017 PL ceny) – sportowy SUV, dane techniczne i opinie

Mercedes GLC Coupe z 2017 roku to wyjątkowe połączenie praktyczności średniej wielkości SUV-a klasy premium z dynamiczną linią coupe, oferujące sportową stylistykę i elegancję w segmencie, w którym marka chciała konkurować z BMW X4. Charakterystycznym elementem jest mocno opadająca linia dachu, która nadaje sylwetce wyraźnie sportowy charakter, przy jednoczesnym zachowaniu przestrzeni dla pasażerów i bagażu. Wymiary GLC Coupe to 4730 mm długości, 1890 mm szerokości i 1600 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2870 mm. Bagażnik oferuje pojemność 500 litrów, którą można zwiększyć do ok. 1400 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Masa własna auta wynosi od 1800 do 1950 kg. Warianty silnikowe obejmują jednostki benzynowe i diesla – w tym GLC 200 o mocy 184 KM, GLC 250 (211 KM), GLC 300 (245 KM) oraz diesle: GLC 220 d (170 KM) i GLC 250 d (204 KM). Wszystkie silniki współpracują z automatyczną skrzynią 9G-Tronic i napędem 4MATIC. Osiągi różnią się w zależności od wersji – od przyspieszenia 0-100 km/h w 8,3 s (GLC 200) do 6,5 s w GLC 300. Średnie spalanie mieści się w zakresie 4,9-8,5 l/100 km. Wnętrze Mercedesa GLC Coupe charakteryzuje się sportowym kokpitem, wysokiej jakości wykończeniami z aluminium, drewna i skóry, a także obecnością systemu multimedialnego COMAND Online z ekranem centralnym do 8,4 cala. Fotele zapewniają świetne podparcie boczne i wysoki komfort, a opcjonalnie mogły być wyposażone w wentylację i masaż. System bezpieczeństwa obejmuje adaptacyjny tempomat, aktywny asystent pasa ruchu, system ostrzegania przed kolizją i asystenta martwego pola. GLC Coupe doskonale sprawdza się jako samochód rodzinny, oferując komfort podróży i dużo miejsca, a jednocześnie przyciąga wzrok i daje satysfakcję z jazdy bliską sportowym samochodom. Ceny nowego Mercedesa GLC Coupe w Polsce w 2017 roku zaczynały się od około 195 tys. zł i mogły sięgać do 320 tys. zł w bardziej rozbudowanych wersjach wyposażenia AMG Line, a topowe warianty AMG 43 oferujące moc 367 KM były wyceniane jeszcze wyżej, stanowiąc alternatywę dla aut stricte sportowych.