Mercedes Klasa C W204 1.8 16V CGI 156KM M271 8.2 (2007–2014) to klasyczny reprezentant „benzyn turbo” nowej generacji – elastyczny, ekonomiczny, a przy tym wygodny i tani w serwisie. Silnik M271 CGI (1.8 turbo, 156KM/250Nm, rozrząd łańcuchowy, 6MT/7G-Tronic, RWD), przyspieszenie 0–100 km/h w 9,5 s, vmax 225 km/h, spalanie miasto 8,2–9,4 l, trasa 5,9–6,7 l. Największe zalety: ultra-tani rozrząd (łańcuch wymaga sporadycznej kontroli), bardzo tania regeneracja turbo/iniektorów, szeroka baza zamienników amortyzatorów, tanie sprzęgło, świetna wytrzymałość bloku na rozsądny tuning i delikatną instalację LPG. Wnętrze: kubełkowe fotele, nowoczesny design, przestronny kokpit MBUX, komfortowe wykończenie, bagażnik 475 l, świetna ergonomia. Wady: szybkie zużycie napędu rozrządu przy opóźnionych wymianach oleju, typowe wycieki pokrywy zaworowej po 100–120 tys. km, bugi panelu multimedialnego MBUX, amortyzatory wymagające przeglądu po intensywnych trasach, podatność tapicerki na zabrudzenie. Wymaga regularnych przeglądów turbo, wymiany filtrów/oleju, pilnowania softu silnika, czyszczenia świec zapłonowych. Model godny polecenia do miejskiego „daily”, flot biznesowych, taxi premium oraz dla rodzin poszukujących komfortu i bezpieczeństwa w rozsądnym koszcie.