MINI ONE FIRST F56 FL 1.5 12V 75KM B38A15 1 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

MINI One First F56 FL 1.5 12V 75KM B38A15 (2018–obecnie) w wersji „1” – praktycznie nie różni się mechanicznie od bazowego FL, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom flot korporacyjnych i klientów ceniących minimalizm oraz niskie koszty zakupu/podstawowy pakiet wyposażenia. Silnik B38A15 1.5 turbo generuje 75KM/160Nm, z łańcuchem rozrządu, 6-biegową ręczną lub opcjonalną automatyką DCT. Spalanie: miasto 5,9–7,2 l, trasa 4,7–5,6 l, sprint 0–100 km/h 11,8 s, vmax 181 km/h. Zaletą jest ultra-trwały rozrząd (łańcuch nie wymaga wymiany przez długość użytkowania przy inspekcji napinacza), tania regeneracja osprzętu, turbo, wtrysków (współdzielone z BMW). Wnętrze: minimalistyczne, większy ekran multimediów, duża możliwość doposażenia akcesoriami, sportowe siedzenia, praktyczne schowki i bagażnik. Wady: szybkie zużycie sprzęgła i DCT w korkach, typowe wycieki uszczelek turbo po 90–120 tys. km, bugi multimediów/centralki, amortyzatory do kontroli po przebiegach, tapicerka szczególnie jasna do częstszego czyszczenia, sporadyczne usterki ogrzewania/klimatyzacji. Wymaga regularnej obsługi turbo, rozrządu i softu (przeglądy, aktualizacje co 10 tys.), cyklicznych wymian oleju, inspekcji zawieszenia i klimatyzacji. To najlepszy wybór na budżetowe daily, auto w firmie, taxi czy pojazd miejski na lata – styl zapewnia marka, koszty obsługi są minimalne, a funkcjonalność na bardzo dobrym poziomie segmentu premium.