MINI One First F56 FL 1.5 12V 75KM B38A15 (2018–obecnie, lifting) – najnowsza odsłona hatcha klasy premium dla budżetowych klientów i miejskich użytkowników. Silnik B38A15 (1.5 l, 75KM/160Nm, turbo, łańcuch rozrządu, 6MT/7DCT) zapewnia nową jakość jazdy: 0–100 km/h w 11,6 s, vmax 180 km/h, spalanie miasto 5,9–7,1 l, trasa 4,6–5,4 l. Najważniejsze zalety: nowoczesna, dynamiczna charakterystyka przy niskich obrotach (dzięki 3-cylindrowemu turbo i softowi), wytrzymały rozrząd (łańcuch praktycznie bezobsługowy z inspekcją napinacza), tania regeneracja turbo/osprzętu i szeroka platforma zamienników dzięki pokrewieństwu z BMW B38. Wnętrze oferuje ginącą już w segmencie premium możliwość szerokiej indywidualizacji kokpitu, duży ekran multimediów, bogaty ambient, wygodne sportowe fotele, bagażnik 211–731 l oraz praktyczne schowki. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i automatu DCT przy miejskim stylu jazdy, typowe wycieki uszczelek turbo i drobnych przewodów po 110 tys., bugi multimediów/softu Connected, amortyzatory do serwisu po dłuższych przebiegach, tapicerka wymagająca dbałości w jasnych wersjach. Model wymaga regularnych przeglądów turbo, wymiany oleju/filtrów (co 10 tys.), inspekcji softu i systemów klimatyzacji. To idealne daily, taxi do miasta, auto dla singla, mniejsze rodziny, kobiety szukającej stylu i oszczędności w samochodzie premium.