Mitsubishi ASX II 1.3 16V Turbo 140KM GPF H5H (2023–obecnie) to nowoczesny crossover łączący dynamiczny silnik benzynowy z funkcjonalnością i stylem charakterystycznym dla najnowszej generacji modeli marki. Sercem tej wersji jest jednostka 1.3 turbo H5H (140KM/240Nm, łańcuch rozrządu, 6MT, GPF), która zapewnia sprawną codzienną jazdę: sprint 0–100 km/h w 9,7 s i vmax 198 km/h przy realnym spalaniu w granicach od 6,7 l (trasa) do 8,9 l (miasto). Do największych atutów zaliczyć można bezobsługowy rozrząd łańcuchowy (inspekcja przy większych przeglądach), bardzo dobrą elastyczność jednostki oraz szeroką dostępność zamienników (duża pokrewność techniczna z Renault Captur/Arkana). ASX II ceniony jest za przestronne wnętrze, bogate wyposażenie multimedialne (ekran dotykowy, Android Auto/Apple CarPlay), systemy bezpieczeństwa (ACC, Line Assist, kamera cofania), wygodne, dobrze wyprofilowane fotele i spory bagażnik o pojemności 401–1272 l. Praktyczny charakter auta, możliwość personalizacji wnętrza oraz wykończenie trzymające wysoki europejski standard sprawiają, że model dobrze sprawdza się zarówno jako rodzinny samochód miejski, jak również auto dla firm lub flot taxi premium. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i synchronizatorów przy częstej jeździe miejskiej, wycieki uszczelek turbo po 100–120 tys., podatność układu GPF na problematyczne wypalanie przy użytkowaniu głównie na krótkich trasach, okazjonalne bugi multimediów oraz konieczność dbania o regularny serwis rozrządu i turbo (mimo bezobsługowego charakteru łańcucha). Model wymaga wymiany oleju i filtrów co 12 tys., cyklicznego czyszczenia GPF oraz kontroli napędu. Świetny wybór do miasta, rodzinnych wakacji i małej floty firmowej – styl, niskie koszty eksploatacji oraz przewidywalność napraw wpisują się w oczekiwania wymagających użytkowników.