Mitsubishi Colt VI 1.5 16V Turbo Mivec 150KM (2005–2012, wersja CZT) – sportowy hot hatch segmentu B, idealny dla fanów dynamicznej jazdy i emocji na codziennym szlaku. Sercem auta jest 1.5 Turbo Mivec (150KM/210Nm, rozrząd łańcuch, 5MT, przedni napęd), 0–100 km/h w 7,4 s, vmax 210 km/h, spalanie miasto 8,5–10,4 l, trasa 6,1–7,5 l. Największe atuty: ultra-trwały rozrząd (łańcuch tylko do kontroli), tania regeneracja turbo i osprzętu (wspólny z innymi Mitsubishi), szeroka baza zamienników (platforma Smart Forfour), odporność na soft-tuning do 190 KM, bardzo tanie naprawy układu wydechowego i zawieszenia. Kabina sportowa – kubełkowe siedzenia, nowoczesny licznik, praktyczne schowki, bagażnik 220–1070 l, dobre wyciszenie, sportowe zawieszenie. Wady: szybkie zużycie sprzęgła/turbo przy ostrej flocie/flotowej eksploatacji, wycieki turbo/uszczelek po 90–130 tys., bugi elektroniki centralnego zamka/szyb, amortyzatory do kontroli po trasach, podatność na rdzę dolnych rantów drzwi/progów. Wymaga regularnych przeglądów oleju (co 8–10 tys.), serwisu turbo, inspekcji układu wydechowego oraz rozrządu, cyklicznej kontroli zawieszenia. To hot hatch dla fana jazdy sportowej, weekendowego ściganta, taxi event lub kolekcjonera sportowych „maluchów”.
Strona główna Dane techniczne MITSUBISHI COLT VI 1.5 16V TURBO MIVEC 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE...