Segment premium kojarzony jest zwykle z wysokimi cenami i luksusem, ale na rynku znajdują się także modele wejściowe, które pozwalają za rozsądniejsze pieniądze stać się właścicielem samochodu marek premium. Wśród najtańszych aut premium znajdują się kompaktowe sedany i crossovery takich marek jak Audi, BMW, Mercedes, Volvo czy Lexus. Audi A3 w wersji sedan lub sportback to najtańszy sposób na wejście w świat tej marki, oferujący jakość wykonania i technologie znane z droższych modeli. BMW serii 1 i nowy crossover X1 stanowią z kolei bilety wstępu do bawarskiego świata, gdzie podkreślana jest radość z jazdy i dynamiczne prowadzenie. Mercedes-Benz A-klasa lub CLA coupé to najbardziej przystępne cenowo propozycje ze Stuttgartu, które łączą prestiż trójramiennej gwiazdy z praktycznością auta kompaktowego. Volvo oferuje XC40, które zdobyło uznanie za bezpieczeństwo i design, a Lexus UX to opcja japońska, wyróżniająca się hybrydowym napędem i wysoką kulturą pracy. Warto także dodać, że w grupie entry-premium mieszczą się Alfa Romeo Tonale czy DS 4, które konkurują stylistyką i technologią z bardziej znanymi markami. Ceny takich aut rozpoczynają się od kilkudziesięciu tysięcy złotych w przypadku używanych egzemplarzy, a nowe w salonach dostępne są zazwyczaj w okolicach 150–170 tysięcy złotych. Wybór samochodu premium w wersji bazowej to kompromis pomiędzy światem luksusu a rozsądkiem finansowym, ponieważ auta te oferują dostęp do prestiżowych marek, wyższą jakość wykonania, najnowsze systemy bezpieczeństwa i technologie multimedialne, a jednocześnie nie wymagają inwestycji na poziomie topowych modeli flagowych. To sprawia, że stanowią atrakcyjny pierwszy krok dla osób, które chcą poczuć różnicę pomiędzy markami popularnymi a klasą premium i stopniowo wchodzić w świat motoryzacyjnych aspiracji.