Nissan Juke 1.6 16V DIG-T 190KM (2010–2019) to najmocniejsza i najbardziej sportowa odmiana miejskiego crossovera tej generacji, doceniana za świetną dynamikę, unikalność i możliwość tuningu. Sercem auta jest MR16DDT (1.6 turbo, 190KM/240Nm, rozrząd łańcuchowy, 6MT/CVT, przód/ALL4), umożliwiający sprint 0–100 km/h w 7,8 s, vmax 215 km/h, spalanie miasto 8,7–10,2 l, trasa 6,2–8,0 l. Największymi zaletami są: ultra-trwały rozrząd, szeroka baza zamienników turbo/części z Qashqaia, Note, dobre przyjęcie lekkiego tuningu (do ok. 215 KM) bez ryzyka poważnych awarii, niewielkie koszty regeneracji turbo, szeroka dostępność amortyzatorów, skuteczne i proste napędy AWD oraz manuali, ergonomiczne kubełkowe siedzenia, stylistyka Nismo, LED, wysokiej klasy multimedia i bagażnik do 422 l. WADY: szybkie zużycie sprzęgła, CVT, synchronizatorów przy intensywnej eksploatacji, typowe wycieki uszczelek turbo ok. 100–140 tys., bugi elektroniki (centralny/zamek, multimedia), amortyzatory do regularnego serwisu (szczególnie w ALL4), punktowa korozja progów bez konserwacji. Zalecana regularna wymiana oleju max co 8 tys., inspekcja turbo, rozrządu, przegląd napędu, hamulców, cykliczna aktualizacja softu multimediów i panelu Nismo. Juke DIG-T 190KM idealny jest jako sportowy daily, taxi event, city sport-crossover lub auto dla fana tuningu i nietuzinkowej japońskiej motoryzacji.