Nissan Micra K12 1.5 dCi 65KM K9K to propozycja dla osób oczekujących niezwykle niskich kosztów eksploatacji i dużej trwałości w miejskim dieslu. Silnik pochodzi od Renault (K9K), słynie z bardzo dobrej elastyczności (65KM, 160Nm dostępnych od 1800obr/min), niskiego spalania – realnie 4,7–5,8l/100km w mieście i poniżej 4,5l na trasie – oraz prostej, choć już bardziej zaawansowanej niż w K11, konstrukcji napędu. Diesel ten zapewnia przyspieszenie do „setki” w ok. 15s i vmax 163km/h, co w mieście i na trasie okazuje się w pełni wystarczające. Zaletą jest rozrząd łańcuchowy (pierwsze serie wymagały regularnej kontroli po ok. 120 tys. km), szeroka baza części wspólna z modelem Clio, Twingo czy Megane, tania regeneracja turbo, proste naprawy osprzętu paliwowego i świetna tolerancja na polskie paliwo. Wnętrze Micry K12 to bardzo dobra ergonomia, komfortowe fotele, wysokiej klasy praktyczne schowki, bogate wyposażenie z klimatyzacją i nowoczesnym systemem audio. Auto prowadzi się lekko i bardzo przewidywalnie. Wadą są potencjalne awarie układu wtryskowego przy zaniedbanym serwisie (szczególnie niewymieniane filtry), typowe wycieki spod pokrywy zaworowej po 110–150 tys. km, sporadyczne problemy z turbo i czujnikami elektroniki, szybkie zużycie amortyzatorów i tulei przy częstej miejskiej eksploatacji. Samochód przy dłuższym, regularnym użytkowaniu pozostaje bardzo tani w serwisie i polecany jest do firm kurierskich, flot przewozowych, oszczędnych rodzin, a także jako miejskie auto na lata.