Nissan Note II 1.5 dCi 90KM K9K (E12, 2013–2017) – dieselowa wersja miejskiego minivana zaprojektowana dla oszczędności, trwałości i bardzo niskijk kosztów eksploatacji. Sercem auta jest znana i ceniona jednostka K9K (1.5 dCi, 90KM/220Nm, rozrząd pasek, 5MT, napęd przód), pozwalająca na bardzo niskie spalanie: miasto 4,8–5,6 l, trasa 3,9–4,5 l, przy dynamice: 0–100 km/h w 11,9 s, vmax 178 km/h. Najważniejsze plusy: tania obsługa całego układu napędowego (osprzęt wspólny z Renault Clio IV, Captur, Megane), bardzo tania regeneracja turbo, przewidywalność kosztów wymiany rozrządu (pasek co 60–80 tys.), odporność bloku na przebiegi ponad 350 tys. km, szeroka dostępność części i łatwość serwisowania DPF/EGR. Kabina: funkcjonalna, duży bagażnik (325–1481 l), wygodne siedzenia, mnogość schowków, multimedia Nissan Connect, trwała tapicerka, dobrze wyciszone wnętrze i liczne systemy bezpieczeństwa. WADY: konieczność regularnej wymiany rozrządu, szybkie zużycie sprzęgła w miejskiej eksploatacji/taxi, bugi sterowania szybami/centralnego, sporadyczne awarie EGR/DPF (krótka jazda), amortyzatory tylne do inspekcji po większych przebiegach, miejscowa podatność dolnych krawędzi drzwi/progów na rdzę. Wymaga serwisu turbo, cyklicznej wymiany oleju, inspekcji rozrządu i przeglądów wtrysków/filtrów. To najlepszy wybór do floty taxi, firmowych daily, rodzin szukających oszczędnego i przestronnego auta, które przetrwa setki tysięcy kilometrów w codziennym ruchu.