Nissan Pathfinder II 2.7 TDI 131KM TD27T (1995–2003) to terenowy klasyk, którego doceniają właściciele flot roboczych i entuzjaści off-roadu. Sercem konstrukcji jest silnik TD27T (2,7, 131KM/240Nm, rozrząd pasek, turbo, 5MT/4AT, napęd 4WD), znany z prostej budowy, wysokiej odporności na niską jakość paliwa i dużych rezerw jeśli chodzi o przebieg (motory regularnie przekraczają 400 tys. km). Sprint do 100 km/h w 14,7 s, vmax 162 km/h; paliwo: miasto 10,4–12,7 l, trasa 8,6–9,9 l. Atuty: bardzo tania regeneracja turbo, szeroka pula zamienników (osprzęt także z Terrano II, Patrola), przewidywalność obsługi rozrządu (pasek do wymiany co 70 tys.), ultra-trwała rama i napęd (blokady, reduktor), odporność na warunki terenowe, przewidywalność kosztów. Kabina: wygoda, klimat manualny lub automatyczny, dużo miejsca, bagażnik 463–1870 l, łatwe składanie siedzeń, solidność całej konstrukcji, dużo schowków, bardzo dobre ogrzewanie. WADY: szybkie zużycie sprzęgła, turbo i amortyzatorów w wymagającym terenie/flotach, wycieki uszczelek pokrywy zaworowej/turbo, bugi zamka centralnego, amortyzatory tracą sztywność przy intensywnych wyprawach, podatność progów i ramy na rdzę (regularna konserwacja!), czasem awarie sterowania napędem 4WD. Model wymaga wymiany oleju, inspekcji rozrządu, serwisu mostów/nawiewów i cyklicznych przeglądów układu jezdnego. To auto dla farmerów, leśników, budowlanych, taxi roboczego czy prawdziwy klasyk off-road – wytrzymałość i prostota w klasycznym stylu 4×4.