NISSAN PATROL GR Y61 3.0 DI 158KM ZD30DI – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Patrol GR Y61 3.0 DI 158KM ZD30DI (1998–2004) to legenda światowego off-roadu i symbol niezniszczalności – idealny wybór zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów wypraw na bezdroża. Czterocylindrowa turbodoładowana jednostka ZD30DI (3,0, 158KM/380Nm, rozrząd łańcuch, 5MT/4AT, napęd 4×4, reduktor) zapewnia spory zapas momentu już od niskich obrotów, pozwalając na pewne pokonywanie trudnego terenu i sprawdza się też w codziennym użytku. Osiągi: 0-100 km/h w 13,7 s, vmax 165 km/h, zużycie paliwa miasto 12,9–14,4 l, trasa 9,9–11,0 l. Atuty: bardzo trwały silnik (przy prawidłowej wymianie oleju, rozrządu i filtrów), łańcuch rozrządu praktycznie bezobsługowy, tania naprawa osprzętu (kompatybilność części z Navarą, Terrano), niezbyt awaryjna skrzynia i napęd, doskonała odporność na ekstremalne przebiegi oraz duże przeróbki off-roadowe. Bogato wyposażone wnętrze, wygodne fotele, duży bagażnik 668–2280 l, uproszczona elektronika, mocny reduktor i bardzo odporna rama. Wadą są wycieki chłodnicy/turbo po 120–150 tys., szybkie zużycie sprzęgła w flocie/taxi, bugi ABS/centralnego zamka, amortyzatory do kontroli po hardkorowych trasach, korozja progów/ramy przy zaniedbanej konserwacji. Model wymaga regularnego serwisu (olej max co 8–10 tys.), inspekcji łańcucha, przeglądu napędów oraz okresowej kontroli blach. Patrol Y61 DI 3.0 to auto do zadań specjalnych – ekspedycji, wypraw, pracy w rolnictwie lub flocie budowlanej i dla każdego fana klasycznej terenówki z duszą.