NISSAN QASHQAI I 1.6 115KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Qashqai I 1.6 115KM to najbardziej klasyczna wersja benzynowa w gamie tego modelu, która zdobyła uznanie za niskie koszty użytkowania, prostotę napędu i niezawodność. Czterocylindrowy silnik HR16DE o mocy 115 KM i momencie 156 Nm dobrze sprawdza się w miejskiej jeździe (0–100 km/h w 11,8 s, vmax 177 km/h), oferując niskie spalanie: 7,5–8,9 l/100km w mieście i 6,1 l na trasie. Silnik znany jest z bardzo dobrej adaptacji do LPG oraz długowieczności (regularne wymiany oleju i świec pozwalają przekroczyć 350 000 km bez kapitałowych napraw). Rozrząd łańcuchowy niemal eliminuje kosztowne interwencje. Wnętrze Qashqaia z HR16DE oferuje wysoką jakość tapicerki, mnóstwo korzystnych schowków, praktyczny bagażnik 410 l, wygodne fotele i szeroką gamę systemów asystujących (ABS, ESP, tempomat). Zawieszenie zestrojone na komfort, wytrzymałość elementów do 180–200 tys. km. Zaletą wersji 1.6 jest bardzo prosta elektronika (mało kosztownych napraw), tania obsługa serwisowa, szeroka baza zamienników i niska utrata wartości. Wady: po 120–150 tys. km typowe są wycieki spod pokrywy zaworowej, sporadyczne awarie cewek, szybkie wyeksploatowanie amortyzatorów przy agresywnej miejskiej eksploatacji, hałaśliwość łańcucha rozrządu przy zaniedbanych wymianach oleju, sporadyczne awarie softu (sterownika klimatyzacji i centralnego zamka). Model polecany rodzinom, flotom, firmom szukającym auta prostego, odpornego i taniego w serwisie, które nie zaskoczy kosztami i dobrze zniesie użytkowanie w mieście i trasie.